Home

På Solkorset.org fant jeg denne artikkelen:

http://www.solkorset.org/politikk/taler/nordisk.xml

Jeg henviser til den fordi jeg mistenker at den er veldig ærlig og korrekt. Så ærlig faktisk at det likevel er noe som skurrer, jeg merker det selv, og det skurrer i alle fall for den som tror eller ønsker at sannheten skal være vakker, heller enn i samsvar med realitetene.
Eller, sagt på en annen måte: Den som tror at sannheten kan skapes eller dikteres av noen få, enten jeg da, med noen få, henviser til våre hjernevaskede politikere, eller de få hvite europeerne som finnes i verden totalt.

Er det noen som har kommentarer til denne artikkelen?
Er den for ærlig? Eller rett og slett uærlig?
Er den rasistisk eller realistisk?
Er den produktiv, eller kontraproduktiv?

4 thoughts on “Solkorset.org

  1. Uærlig er den ihvertfall ikke. Han legger ikke akkurat fingrene i mellom, her. Og jeg kan si meg enig i analysen, i det deskriptive. Men så går han for langt der på slutten, i det normative. Alt for langt. Man må holde seg seg til lovlige midler. Vi er fortsatt bare involvert i en «infowar», som det kalles.

  2. Ja, det gikk litt langt på slutten.

    Og ellers ser jeg at han hevder at individet er til for rasen.
    Jeg får ikke dette til å stemme. Individet er til for seg selv, men individet er tjent med å ha sin egen rase/familie rundt seg.
    Individet bør derfor tenke på rasen, men å gå så langt at individet kun er til for rasen er jo rent ut kommunistiske tanker.
    Da er vi jo inne i kommunismens våteste drømmer, menneskeheten som en koloni, som en maurtue.

    Synd at han bommer der, for han har rett i at miljøet/familien/rasen/stammen/samfunnet er ekstremt viktig for individet som skal leve i miljøet/samfunnet.
    Det er også slike feiltrinn som bygger opp under forestillingene om verdivurdering av individer, og den vanlige misforståelsen om at nasjonalisme betyr at individet er underordnet samfunnet.
    Slik jeg ser det skal samfunnet være til for individet, men individet er tjent med å tilpasse seg og ivareta samfunnet.

    • «Individet er til for seg selv, men individet er tjent med å ha sin egen rase/familie rundt seg.»

      Jeg ville sagt:

      Individet er til. Og individet er tjent med å ha sin egen rase/familie rundt seg.

      • Eller for å være enda mer ærlig/korrekt:
        Inidividet er til for og p.g.a. genene.
        Men i denne sammenhengen holder det å si som du, at individet er til.

        Enig med deg.

Legg igjen en kommentar

